Miliony Za Kamiony

Mezi lety 1997 - 2011 došlo ke kartelové dohodě mezi výrobci Man, Scania, Daimler/Mercedes, Volvo/Renault, Iveco a DAF. Kupující nákladních vozů

v tomto období mají právo na odškodné v řádech milionů českých korun.

CO SE STALO?

Společnosti MAN, Volvo/Renault, Daimler (Mercedes), Scania, Iveco a DAF, které dohromady představují více než 90% výroby středních (tedy 6 – 16 tunových) a těžkých (nad 16 tun) nákladních vozů v Evropě, se od roku 1997 domlouvaly a uměle navyšovali ceny vozů.

Toto zjištění potvrdila Evropská komise a kartelistům udělila rekordní pokutu přes 3,8 miliardy Eur. Protože s velkou pravděpodobností došlo k předražení cen vozů o 10 - 20%, mají poškození autodopravci nárok na odškodnění.

 

Právo na odškodnění mají organizace, obchodní společnosti a také fyzické osoby, které od roku 1997 zakoupily na evropském území nákladní vozy nad 6 tun. To platí i v případech, kdy byl nákladní vůz zakoupen od jiného výrobce, než jsou členové kartelu, jelikož tato kartelová dohoda ovlivnila všechny ceny na trhu. Nárok vzniká v případě koupi, úvěru, pronájmu nebo leasingu automobilu od výrobce nebo lokálních dealerů.

 

V specifických případech se na nás s žádostí o kompenzaci mohou obrátit také spediční firmy, které byly negativně ovlivněny nelegálním zvýšením cen nákladních automobilů, přestože dané vozy samy nevlastnily.

 

Jednoduše řečeno, máte nárok na kompenzaci rozdílu mezi cenou, kterou jste reálně zaplatili a cenou, která by Vám byla účtována, kdyby k této nelegální dohodě nikdy nedošlo.  

NEZÁVAZNÁ REGISTRACE

 

JAKÝ JE POSTUP?

1. ZAREGISTRUJTE SE A VYPLŇTE DETAILY VAŠEHO NÁROKU

Vyplňte náš krátký registrační formulář včetně několika detailů o Vašem vozovém parku. Tím nám umožníte blíže posoudit Váš nárok a představit naši nabídku.

2.POSOUZENÍ VAŠEHO NÁROKU A SPOLUPRÁCE

V případě, že máte nárok na odškodné, budeme Vás v nejbližší možné době kontaktovat s bližšími informacemi ohledně výše nároku a dalšího postupu. Poté Vám zašleme kompletní právní dokumentaci s návrhem smlouvy. Jakmile bude podepsána smlouva, stáváte se našimi blízkými partnery.  V momentě, kdy nám předáte základní informace a podklady (kopii technického průkazu, pořizovací smlouvu nebo fakturu) k prokázání existence nároku, tak přebíráme veškerou inciativu.

3. MY SE POSTARÁME

O CELÝ PROCES

Nárok předáme přední specializované advokátní kanceláři STEK, která bude naše společné zájmy uplatňovat u Nizozemského soudu. Prioritou je dosažení spravedlivého odškodnění mimosoudní cestou, nicméně když nedojde k dohodě, budete připojeni k již podané žalobě u Nizozemského soudu v Amsterdamu. Veškeré náklady na právní zastoupení, znalecké posudky a soudní poplatky neseme my, a to i v případě neúspěchu. V případě úspěchu nám náleží ve smlouvě dohodnutá odměna. V každém případě nic neriskujete a my se postaráme o celý průběh procesu.

"

V letech 1999 a 2005 naše společnost zakoupila 15 vozů typu Volvo a Man.

Máme tedy nárok na odškodné

ve výšce cca 3,5 milionu Kč.

Pavel H., majitel autodopravní společnosti, Liberec

KDO JSME?

Final%252520Logo_edited_edited_edited_ed

LitFin, expert na českém a slovenském trhu v oblasti financováni soudních sporů a arbitrážních řízení, se spojil s těmi nejlepšími soutěžními právníky, účetními, ekonomy a znalci z oboru, aby vytvořil silnou protiváhu kartelistům.

 

Jsme schopni nabídnout unikátní službu reprezentace na nejvyšší úrovni pro všechny poškozené a dosáhnout maximální kompenzace bez Vaší finanční účasti. Nabízíme Vám plně hrazené právní zastoupení včetně soudních nákladů výměnou za podíl při úspěšném vymožení kompenzace.

 

I v nepředpokládané situaci neúspěchu Vaší žaloby, všechny náklady hradíme my a vy neplatíte ani korunu.

Často kladené dotazy:

Proč byste měli žádat o kompenzaci?


Evropští výrobci nákladních vozů nad 6 tun uzavřeli nezákonnou dohodu a uměle předražili ceny vozů v letech 1997 - 2011, možná ještě déle. Je vysoce pravděpodobné, že jste přeplatili za své vozy a máte právní nárok na kompenzaci. Výrobci už vyčlenili separátní fond na odškodnění za tento kartelový podvod, který trval více než 14 let.




Jakou kompenzaci mohu žádat?


Jednoduše řečeno, máte nárok na kompenzaci rozdílu mezi cenou, kterou jste reálně zaplatili a cenou, která by Vám byla účtována, kdyby k této nelegální kartelové dohodě nikdy nedošlo, to je 10 - 20% plus úroky. Průměrná kompenzace za jeden vůz je tím pádem kolem 10 000 Eur.




Kolik mě to bude stát?


LitFin na sebe přebírá veškerá rizika a právní náklady výměnou za podíl při úspěšném vymožení kompenzace. I v nepředpokládané situaci neúspěchu Vaší žaloby, veškeré náklady neseme my a Vy neplatíte ani korunu.




Za co mohu žádat kompenzaci?


· Všichni výrobci nákladních automobilů včetně DAF, Daimler/Mercedes, Iveco, MAN, Renault, Scania, and Volvo

· Za období 1997 - 2011, možná i déle

· Nákladní vozy nad 6 tun,

· Nové i použité vozy,

· Zakoupené, úvěrované, leasinogované nebo pronajímané vozy.




Kdo může zadat o kompenzaci?


Všechny poškozené organizace, společnosti nebo fyzické osoby. Také firmy, které vozy nevlastnili a jenom si jich pronajímali (spedice).




Kdy dostanu svou kompenzaci?


Momentálně není možné s jistotou říci, kdy k vyplacení kompenzace dojde, avšak náš tým expertů bude dělat všechno proto, aby to bylo co nejdříve. Ve většině případů dojde s kartelisty k mimosoudní dohodě o výšce a termínu výplaty škod.

V některých případech se samotnému soudnímu řízení nevyhneme. Vzhledem na širokou praxi našich kolegů v zahraničí, zejména ve Veliké Británii a Belgii, by se soudní proces vedl přímo v těchto zemích.




Mohu o kompenzaci požádat sám?


Můžete se samozřejmě pokusit vymoci si svoji kompenzaci sami, avšak vzhledem ke komplexitě záležitosti a vysoké finanční náročnosti soudního řízení s nejistým výsledkem, si nemyslíme, že byste byli úspěšní. Další překážky představuje způsob vymáhání soukromě právních škod v soutěžním právě v EU. Jednoduše řečeno, pro vytvoření silné protiváhy kartetistům a jejich dobře placeným právníků je potřeba veliké množství právních i ekonomických zkušeností a správně stanovené litigační strategie, jinak koncerny ve většině případů zamítají tyto požadavky od poškozených malých firem.




Kolik času mi zbývá do promlčení nároku?


I když přesný časový limit nebyl zatím stanoven, nebo se v různých krajinách liší, někteří výrobci už teď odmítají platit kompenzace za ty nejstarší nároky. Proto Vám doporučujeme se na nás obrátit co nejdříve, abyste o svou kompenzaci nepřišli.





Máte další otázky?

Kontaktujte nás!

info@litfin.cz

+420 728 047 451 

© 2020 LitFin